Met de komst van online kredietverlening en online kredietverstrekkers, waar je ook gaat en wanneer je het nodig hebt, kun je nu gemakkelijk een lening aanvragen en geld lenen. Veel kredietnemers realiseren zich echter nog steeds niet dat deze huidige situatie ook hun risico vergroot om betrokken te raken bij illegale kredietverstrekkers. Als verantwoordelijke lener is het een deel van je eigen plicht om ervoor te zorgen dat de online kredietverstrekker waarmee je te maken hebt legitiem is en een goede beveiliging van je persoonlijke gegevens biedt. Dit zijn dus in de eerste plaats de kenmerken van een online kredietverstrekker waar je naar op zoek zou moeten zijn.

Responsief

Financiële voorwaarden kunnen verwarrend en zelfs intimiderend zijn, vooral voor beginners. Het is dus alleen een must voor je om vragen te stellen wanneer dat nodig is. Een goede online kredietverstrekker zal veel meer bereid zijn om je voldoende uitleg te geven om hun leningaanbiedingen en hoe hun leningplatform werkt te begrijpen. Als ze je vragen weigeren of ontwijken, kun je net zo goed een andere geldschieter zoeken.   

Toereikende limiet

Elke kredietverstrekker heeft zijn eigen limiet voor het geleende bedrag. Omdat online lenen een hoog risico met zich meebrengt, bieden slechts enkele online kredietverstrekkers verschillende soorten leningen en hogere leenbedragen aan. Het zou toch een beetje tegenvallen als het bedrag dat je in gedachten heeft niet voldoende is, toch?  Zorg er daarom voor dat je online een lening afsluit die past bij je leenbedrag. Het is hierdoor zeker een aanrader om te kiezen voor een DEFAM lening. 

Reputatie

Een van de belangrijkste eigenschappen die je in een bedrijf niet mag missen, is natuurlijk zijn reputatie. Waarom zou je jezelf bij een online kredietverstrekker nog associëren met slechte recensies en een negatief record hebben? Er zijn veel kredietverstrekkers, zoek naar degenen die hun geloofwaardigheid al hebben bewezen en hun naam door de jaren heen hebben gevestigd. Vergeet niet gebruik te maken van Google en andere sociale netwerksites zoals Facebook om beoordelingen en klantervaringen uit de eerste hand te krijgen met betrekking tot de specifieke kredietverstrekker.