RENDO heeft gemerkt dat een aantal bewoners in Staphorst en Rouveen ontevreden zijn over de diensten via glasvezel. RENDO is een netbeheerder en levert zelf geen glasvezeldiensten. Dit gaat via een dienstaanbieder (provider) waaronder Caiway, Solcon of Kliksafe. Toch voelen wij ons verantwoordelijk voor de inwoners in ons werkgebied. Als wij zelf merken dat er problemen zijn in de dienstverlening, dan melden wij dit bij de desbetreffende dienstaanbieder. Helaas hebben we niet alles zelf in de hand, maar daar waar mogelijk zoeken we ook zelf naar een oplossing.

“Wij vinden het vervelend dat er klachten zijn in Staphorst en Rouveen. Daarom hebben wij recent een oproep gedaan via de weblog en krant De Staphorster om klachten bij ons te melden. Wij hebben hierop een aantal nieuwe meldingen ontvangen”, aldus Bert Meijerink, Directeur RENDO Buitenaf B.V.

Oplossingen gevonden
RENDO heeft deze klachten geïnventariseerd en de problemen per geval bekeken. RENDO heeft een speciaal team ingericht die klanten met problemen bezoekt. In een aantal gevallen hebben zij de klachten al kunnen verhelpen door het plaatsen van nieuwe apparatuur of de installatie daar waar mogelijk aan te passen.

Meld u
Heeft u een klacht over de diensten via uw glasvezelnetwerk? Meld deze dan. Over het algemeen kan het probleem met een paar simpele handelingen worden verholpen. Indien nodig kunnen wij u ook doorverwijzen naar een lokale ICT bedrijf. RENDO is bereikbaar op werkdagen tussen 8.00 – 17.00 uur op telefoonnummer 0522-768111.

Uiteraard kunt ook direct de hulp inschakelen van een lokaal ICT bedrijf. Zij kunnen bij u aan huis komen om de binnenhuisinstallatie te onderzoeken en het eventuele probleem te verhelpen.