Ondanks de corona maatregelen proberen wij u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Komt u naar het gemeentehuis? Maak dan eerst een afspraak. Ook ná de corona-crisis blijven we op afspraak werken.
Voor burgerzaken, bijvoorbeeld voor het aanvragen van een paspoort, rijbewijs of identiteitskaart, kunt u nu ook online een afspraak maken!
Voor overige zaken maakt u telefonisch of per e-mail een afspraak. Dit kan via (0522) 46 74 00 of gemeente@staphorst.nl. We zijn op werkdagen bereikbaar van 8.30 tot 12.30 uur en van 13.00 tot 16.30 uur (op vrijdag tot 16.00 uur).
Hygiëne- en voorzorgsmaatregelen
Als u bij ons op afspraak langskomt, nemen we de nodige hygiëne- en voorzorgsmaatregelen. Blijf altijd thuis bij klachten. Om een wachtrij bij de receptie te voorkomen, kunt u zich bij aankomst aanwezig melden via uw smartphone en plaatsnemen in de ontvangstruimte. U hoeft zich dan niet aan te melden via de zuil of de receptie. U ontvangt de oproep voor de balie via uw smartphone. Heeft u telefonisch een afspraak gemaakt? Dan meldt u zich bij de receptioniste.
Digitaal waar dat kan
Wist u dat er steeds meer digitaal geregeld kan worden, zonder dat u hiervoor langs hoeft te komen in het gemeentehuis? Wij willen u vragen zoveel mogelijk online te regelen. Dit kan bijvoorbeeld al voor het doorgeven van een verhuizing, aangifte van geboorte of huwelijk.